In de tweede helft van leerjaar 3 kiezen de leerlingen een eigen opdrachtgever om een opdracht voor uit te voeren. Manou van Wylick, Loes de Kruif, Lieve Jansen en Lodewijk van Luijn uit 3T1 kwamen uit bij Yep-Wij-techniek. Ze hebben een binnentuin ontworpen bij (…) een wooncomplex voor vitale ouderen die jaren met plezier en comfort in hun woning willen wonen en kunnen blijven wonen als er dan toch gezondheidsklachten om de hoek komen kijken. (…)

Binnentuin

Uit het verslag van de leerlingen : De binnentuin die wij hebben ontworpen bevat het volgende: een moestuin / kas, een speeltuin voor de (klein)kinderen, een terras waar ze een verfrissend drankje op kunnen drinken, een jeu de boules baan om in beweging op te blijven, een open grasveld en een geasfalteerd pad, waar eventueel mensen met een rolstoel ook over zouden kunnen rijden. De kas kan gebruikt worden voor één van de vele workshops: tuinieren. Hiernaast is de bouwtekening te zien met schaal 1:100 waar wij de maquette mee hebben gebouwd. Verder hebben we wat kleine aanpassingen gemaakt in het eindontwerp (bv. dat de paden geen rechte hoeken meer zijn, maar er zitten bochten in).